28. huhtikuuta 2013

Tieteellisiä kokeita...

Mulla oli tuollaiset tylsähköt ja ronskissa kunnossa olevat villakuoret. Niiden kanssa ei ole mitään menetettävää. Itse asiassa ne olivat taannoin pesukoneessa 60 asteen rääkissä ja ottivat vielä iskuja kuivausrummussakin vastaan. 

Tänään oli "vähän tylsää" ja mä kaivoin kool aid- väripussin jemmasta. Mä ajattelin, että ei se ota jollei annakaan ja päätin kokeilla mitä saisin aikaan. Niin, ihan alussa jo tajusin, että mikro on poissuljettu metallineppien vuoksi ja en halua tasaista väriä ja ei ole muovikelmua joten kattilaakaan en voi käyttää. No onhan mulla uuni!

Mä sitten kastelin kuoret kunnolla ja asettelin piirasvuokaan. Uunin pistin lämpiämään 100 asteeseen. Sekoittelin mahdollisimman tujun värin ja aloin truuttailemaan ruiskulla sitä jos minnekin. Ihan sama tarttuuko, nää on mun testikappaleet- periaatteella.

Valmiiksi tultuaan pääsivät uunin lämpöön nämä ihanuudet ja en muuten yhtään katsonut kauanko olivat, kun iski välissä pyykkäystauko. Menin keittiöön ja katselin, että on väri kirkastunut hauskasti ja otin pois uunista. Laskin syvään kulhoon kylmää vettä ja laitoin kuoret vilvoittelemaan ja sitten huuhdoin niitä kunnolla jännittäen lähteekö väri kertalaakista lipettiin. No eipä lähtenyt!

Nyt kuivuvat tuolla ja miellyttää silmää. Saas nähdä miten väri kestää tai kestääkö, mutta hauskaa oli ja kämpässä leijuu hauska mehumainen tuoksu ;)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti